لندینگ پیج چیست؟ + ( چطور یک صفحه فرود استاندارد بسازیم)
- سئو
- 6th اکتبر 2022
- بازدید
- 0 دیدگاه
ساخت صفحه فرود یا landing page
صفحه فرود چیست؟ هدف از ساخت صفحه فرود چیست؟ برای ساخت صفحه فرود به چه نکاتی توجه کنیم؟ با چه ابزاری این صفحه را میتوانم ایجاد کنم؟ و …
برای پاسخ به این سوالات و البته یادگرفتن ترفندهای ساخت صفحه فرود شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنم.
صفحه فرود یا landing page چیست؟
صفحه فرود در اصل یک صفحه شاخص در وبسایت ما میباشد و معمولا به هدف جذب و ترغیب مشتری به انجام عملی خاص در سایت قرار میگیرد (البته این تمام ماجرا نیست، در قسمت بعدی حتما با هم در مورد انواع صفحات فرود صحبت خواهیم کرد.)
صفحه فرود باید با توجه به نوع سایت، خواسته کارفرما، جامعه هدف و از همه مهم تر هدف شما از جذب مخاطب طراحی شود.
صفحه فرود، ملکه ی کندوی عسل شماست. پس تمام فعالیت ها، استراتژی ها و … شما باید در جهت ارتقاء و رشد این صفحه باشد.
نکاتی که در ساخت صفحه فرود باید به آن توجه کنید
شما در صفحه لندینگ باید قیف فروش خود و مسیر حرکت مشتری را به طور خلاصه پیاده سازی کنید. با محتوا او را جذب کنید، راه حل های رفع مشکل را برای او ذکر کنید، راه های جایگزین را بی اعتبار کنید و در نهایت خودتان را به عنوان یک پاسخ مطمئن و بهینه به کاربر معرفی کنید.
برای گذار و طی کردن این مسیر قطعا نیاز به رعایت یکسری نکات خواهید داشت که در ادامه به بررسی آن میپردازیم:
۱) محتوای ارزشمند برای صفحات فرود تولید کنید
یکی از مواردی که بسیاری از سایت ها فارسی زبان نسبت به آن کم توجه هستند تولید محتوا برای صفحات اصلی و مهم میباشد. دقت داشته باشید محتوای صفحه فرود شما باید سه ویژگی اصلی داشته باشد.
-
جدید باشد
-
برای کاربر مفید بوده و گره های ذهنی او را باز کند
-
اصول سئو در آن رعایت شده باشد
ترفند: در صفحه لندینگ خود سعی کنید با محتوایی قدرتمند در عین رعایت اصول سئو که در مقالات قبلی خدمت شما ارائه گردیده است محصول خود را به طور کامل برای کاربر معرفی نمایید. به جای آنکه بر روی محصول یا برند خود تمرکز کنید، بر روی نیاز و مشکل کاربر تمرکز کنید و محصول خود را به عنوان یک راه حل مناسب به او معرفی کنید.
این موضوع باید اسلوب محتوای شما باشد تا ذهن کاربر آماده پذیرش فرم یا دکمه CTA که در انتهای محتوا قرار داده اید قرار بگیرد.
۲) ریسک های ارتباط با خودتان را کاهش بدهید
هدف کسب و کارها از راه اندازی وبسایت و بهبود آن این است که ازاین طریق، به کسب درامد برسند یعنی یک کاربر وارد وبسایت شود، محصول را ببینید، آن را خریداری کند و در نهایت از سایت خارج شود.
البته موضوع به همین سادگی نیز نمی باشد چرا که خدمات و محصولات مختلف ممکن است گران باشند، وقت ما را تلف کنند، به سلامت ما آسیب بزنند و …
پس باید چه کار کنیم تا یک فردی که تا به حال ما را ندیده به ما اعتماد کند و از وبسایت ما که مدعی بهترین بودن محصولات آن هستیم، خرید کند؟ ریسک های معامله را به صفر نزدیک کن!
مواردی که ریسک معامله را از لحاظ روانی برای کاربر کاهش میدهد شامل موارد زیر میباشد.
-
داشتن نماد اعتبار الکترونیکی
-
ویدئویی از صاحب کسب و کار و معرفی محصول و خدمات
-
ویدئو یا پیام هایی از مصرف کنندگان قبلی
-
فرم مشاوره رایگان
-
پاسخگویی سریع و مناسب
-
طراحی حرفه ای وکاربر پسند (توجه به UI و UX سایت)
-
درگاه پرداخت اینترنتی
ترفند: شاید این موارد بتوانند بیش از ۹۰٪ از ریسک های معاملاتی را کاهش دهند اما بهترین راه برای اینکه بفهمید سایت شما به چه المان ها و امکاناتی نیاز دارد، نگارش یک پرسونای کامل و نگاه به سایت از زاویه دید مخاطب می باشد.
۳) کاربر را با یک CTA مناسب هدایت کنید
منظور از فرم یا دکمه CTA این نیست که صرفا با یک big blue bottom کاربر را به انجام یک عمل تشویق کنید. در این مورد شما باید با کاربر کمی سخت تر رفتار کنید و او را به انجام کاری که انتظار دارید انجام شود،امر کنید.
به طور مثال :
برای دانلود کتاب سئو ۲۰۲۲ می توانید از لینک زیر استفاده کنید. غلط
برای دانلود کتاب سئو ۲۰۲۲ بر روی لینک زیر کلیک کنید. صحیح
۴) مشتری بالقوه خود را حفظ کنید
طبق مطالعات انجام شده حدود ۳۰ درصد از مشتریان شما در لحظه ای که شما میخواهید، آماده خرید کردن از شما نیستند.
این موضوع میتواند دلایل مختلفی همچون: مباحث مالی، کمبود زمان و … داشته و مشتری شما ترجیح بدهد که در یک زمان دیگری به شما مراجعه کند. «به شرطی که یادش باشد»
وظیفه شما به عنوان مدیرسایت، مارکتر و یا کارشناس سئو وبسایت چیست؟ یادآوری و بازاریابی محتوایی
شما میتوانیدبه سادگی ایمیل یا شماره تماس او را از طریق یک پاپ آپ یا یک فرم ثابت از او دریافت کنید و از طریق بازاریابی محتوایی از طریق ایمیل یا پیامک در بازه های زمانی مختلف به او محتوای ارزشمند ارائه کنید و کد تخفیف های ویژه ای برای خرید محصول، به او ارسال کنید.
نکته: کاربر را هنگام دریافت اطلاعات اذیت نکنید.گرفتن اسم به همراه ایمیل یا شماره تماس کاربر برای بانک اطلاعات شما کافی است.
چطور لندینگ پیج بسازم؟
اگر سایت شما وردپرسی است برای ساخت صفحه فرود میتوانید از افزونه های زیر استفاده کنید:
-
Elementor
-
Visual composer
-
Beaver builder
اگر هم میخواهید از این افزونه ها استفاده نکنید، میتوانید از صفحه سازهای آنلاین مثل:
-
Unbounce
-
Mailerlite
-
Mailchimp